Monday, September 5, 2016

Aker Bağevi _ bölüm-1

Dün Mürefteye bağ bozumuna gittik. Aker ve Kutman şarapçılığı ziyaret ettik. Aker Şarapçılık çok eski bir firma. Şarapları tamamen naturel. Kriz ve diğer tüm etkiler!! onları da vurmuş. Üç kuşaktır şarapçılıkla uğraşıyorlar. Dedeleri selanikten gelmiş ve Mürefteye yerleşerek bu işe başlamış. İnanılmaz kibar ve efendiler. Çok yardımseverler. Bilgili ve kibar olmaları umarım onları mesleklerinde umdukları noktaya taşır. Ortam ve durumlar izin verirse tabi ki.
Üzüm işi zor. Emek istiyor. Ne yazık ki ülkemiz de üretim desteklenmiyor. Üzüm ün kilosu belli. Toprağı işlemek,kükürtlemek, hasatı toplamak hepsi para. İşçilerin günlüğü 100 tl olunca siz düşünün gerisini. İş çok zevkli. Aker sahibi olan baba çiftçinin deteklenmemesinden dertli onlar üretsin ki biz üzüm alalım üretmeye devam edelim.

Oğullarının tek söyledikleri şey üretmek çok güzel. Bizi ancak üretim kurtarır. Üretimden başka çıkar bir yol bilmiyoruz diyorlar.

Pırlantanın vergisi, lüks yatların mazotu derken ... üretim içinde umarım bir iylik düşünlür.


















2 comments:

Mehmet Bilgehan Merki said...

Ne keyifli bir gezme olmuş. Umarım farklı lezzetleri de tatmışsınızdır.

acupofcaffein said...

Mehmet bey merhaba,

Keyifli bir gezi oldu. Ancak organizasyon sıfırdı. Normalde gitmezdim ama hadi tur olsun dedim. Günübirlik tur... Turizmin bittiğine şahit oldum. 15 temmuz sonrası tam 40 araç ellerinde patlamış paralar geri alınamamış vs. tüm iyi personel işten çıkartılmış. Kocaman bir kaos.

Sahilde uskumru yedik o güzeldi. :-) tadım yasak...!!!

selamlar

arzu

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html