Thursday, April 7, 2016

Eski Foça _ 2. bölüm

İzmire çok önceden gidiş dönüş bileti almıştım bu nedenle fiyatı çok çooook uygundu... :-)  Eski Foçaya tam 22 yıldır gitmediğimi fark ettim ve düştüm yollara... (Pegasus havayollarının fırsatları  gerçektende fırsat tavsiye ederim...)  Adnan Menderes Havaalanın hemen çıkışında metro var. tabiki bunun için izban kartınızın olması gerekli.... Bu kartı edinin.... Çok sık gittiğim şehirlerin kartları genellikle var bende...Birde bir önceki seyahatte yüklemiş olduğum ve unuttuğum miktar ikinci seyahatte bonus oluyor... :-) Uzattım yine... :-)

Metroya (İZBAN'a) binince uzun bir yol sizi bekliyor.  Yaklaşık olarak  39-40 durak... Hatundere durağına gelince iniyorsunuz ki bu yolculuğunuz bir saat 30 dk sürüyor.  Hatundere durağında iner inmez 744 numaralı otobüs var eski foçaya giden ona atlarsınız sizi tam tamına yarım saat sonra eski foçanın sahilinde bırakacaktır.  Buda güzel bir kahvaltı için iyi bir saat... :-)  :-)


Sahilde bir sürü yerler var kahvaltı için. Ben hemen truzim ofisinden çıkşta konyalıyı geçince karşıma ilk çıkana oturdum... Ne artı ne eksi puan veriyorum... Yanlız oldukça doyurucuydu diyebilirim.

Eski foça haritasının üzerinde bir iki tarihi mekan var görebileceğiniz. Hani görmesenizde kaybetmiş sayılmazsınız. Surları da Çok Güzel !!! onarmışlar !!!! ... Onların kenarında dolaşırsanız çarşıya çıkıyorsunuz.

Foça çok sakindi... Biraz  Ayvalık havası var ama çok daha ufak.... Sahilde bir iki Rum evi var ki kocaman bahçe içinde işte ben onların HASTASYIM.... :-)

Devam edeceğim... son bölümle....:-)






























4 comments:

Mehmet Bilgehan Merki said...

Her iki yazı da çok güzel. Sevgili Ege'mi epeyce özledim. Hele yıllardır İzmir'in kuzeyine çıkma fırsatım olmadı. İlaç gibi geldi. elinize sağlık

acupofcaffein said...

Mehmet Bilgehan bey,

Teşekkür ederim. Vallahi en kısa sürede çıkın derim. Özellikle bahar aylarında Ege kasabaları çok dingin ve huzur verici... :-) Sokaklarda geziyomuş hissi uyandırmak için bu sefer bloğa neredeyse çektiğim her kareyi koydum... :-)

Selamlar.
Arzu

Özgür Coşar said...

Dondurma sakızlı galiba :)

acupofcaffein said...

Özgür,

Egeye gidip de sakızlı birşey yenmeden dönülmez tabiki... :-)

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html