Wednesday, July 7, 2010

Zeytinyağlı Dolma

Zeytinyağlı Biber Dolması

Hayatımda ilk defa biber dolması denedim (Anneler ne için var...:-)).Süper oldu. Bu leziz tarifi sizinle de paylaşayım istedim.
Önce 2 bardak pirinci ılık suda bekletiyorsunuz. (10 dk kadar.) Sonra soğuk suda yıkayıp süzüyorsunuz.
Tencereye 1 çay bardağı zeytin yağı koyuyorsunuz. Üzerine de fıstıkları ekleyip biraz kavuruyorsunuz. Sonra piyaz biçiminde kestiğiniz soğanları ekleyip biraz daha kavuruyorsunuz. (Pembeleşme olayı! :-))
Daha sonra pirinci atıp 5-10 dk kavuruyorsunuz. (Ben saati kurdum tam 8 dk kavurdum).
Sonra sırasıyla nane, yenibahar, tarçın, karabiber, tuz, şeker, kuru üzüm ekliyorsunuz. Bunları da şöyle bir çevirdikten sonra 1,5 su bardağı su ekliyorsunuz (bence biraz az 2 bardak olsa sanki daha iyi olacak gibi) ve kısık ateşte pişiriyorsunuz.
Dolmalık biberlerin içini doldurup (hepsi aynı boy olursa görüntü hoş oluyor) domatesle kapatıyorsunuz. Üzerine bir bardak su, 1 çay bardağı zeytin yağ 1 çorba kaşığı şeker döküp çok kısık ateşte pişiriyorsunuz. (Orijinal tarifinde fırın tepsisinde, alüminyum folyo ile sıkı sıkı kapatarak pişiriyordu ama bence dolma ateşte daha güzel).
Son olarak günde 2 taneden fazla yememeye dikkat ederek buzdolabına koyuyorsunuz. Afiyet olsun.


Malzemeler:
10-15 adet biber (orta boydan biraz büyük)(Bende biber kalmadığı için kırmızı biberleri kullandım).
2 su bardağı pirinç
1 çay bardağı zeytin yağ
2,5 bardak su
4 orta boy soğan
2 çorba kaşığı nane
2 çorba kaşığı fıstık
2 çorba kaşığı kuş üzümü
1,5 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı yenibahar
2 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
3 domates (kapatmak için)

7 comments:

Elif said...

Arzucum ellerine saglik cok guzel gozukuyorlar keske orada olsaydim

Zeynep'in Evi said...

daha evvel biber dolması yapmamış, evlenmesine az bir zaman kala kocasını aç bırakmamak adına yapmak için tarifi not alıyorum sağol canım:)

beste said...

arzu hemen seni foof blogger yapiyoruz fotograflar cok guzel, her dolma ile 3 kilo alan ben aglamakli oldum:) o dolmalik biberlerden yok burda essek kadar olanlarla da ayni tad olmuyor. cok guzeller cok

acupofcaffein said...

@Elifcim,
İstanbula geldiğinde yada ben oralara geldiğimde mutlaka birlikte deneyelim, bakalım güzel olacak mı? sevgiler
arzu

acupofcaffein said...

@Elifcim,
İstanbula geldiğinde yada ben oralara geldiğimde mutlaka birlikte deneyelim, bakalım güzel olacak mı? sevgiler
arzu

acupofcaffein said...

@Bestecim,
haklsının, oradakiler hem boy olarak büyük hemde kabukları kalın oluyor. Neyazık ki tadıda aynı olmuyor. istanbuldan götürmek lazım...:-)
Ben gezmeye devam edeğim. Çünkü food bloggerlık zor iş...:-)40 yılda bir yemek yapınca daha kıymetli oluyor...:-) sevgiler
arzu

acupofcaffein said...

@Zeynep,
Bence tarifi almasına al da hemen yapma. :-) Biraz yıllar geçsin.Öyle maharetlerini hemen gösterme yoksa kıymeti kalmaz...:-)
Anneler bu iş için süperler ne de olsa...:-)

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html