Tuesday, February 26, 2008

KERPE-2

 
Yazıya kaldığımız yerden devam edelim...
Kerpe, bir zamanlar İtalyanların Trabzondan yükledikleri gemilerini dinlendikleri bir limanmış. Çünkü karadenizin rüzgar almayan tek koyumuş. Hatta Kerepe yakınlarındaki Kefkene gemicilerin dostu deniyormuş. Hem onlar için İstanbul 3 kürek mesafesindeymiş.
Öküz boynuza benzetilen Kerepe gereçekten İstanbula çok yakın. İzmmit Otoyolunda 110 km gittikten sonra Kandıra çıkışından çıkıyyorsunuz. Bir 50 km sonrasında ise Kerpeye varıyorsunuz...
Kış mevsimi olduğuu için ağaçlar kuru ama yeşil çimenlerin üzereinde çok güzel gözüküyorlardı. Hele birde gün batmında kızıl yapraklar üzerinde güneşin kırmızı yansımaları çok hoştu. Birkaç plaj olmasından ve 1 metrekarelik bile boş alan olmamasından dolayı (yazlık villalar, korkunç bir yapılaşma)yazın buralarını hiç düşünemiyorum...O yüzden sanıyorum gidilecek en güzel mevsim bahar...
Hiç bilmeden "Kerpe Diem"'i bulduk. Çok salaş bir yer. Ama konum olarak harika. Servis yapan çocuklar çok kibarlar ve güzel müzik çalıyorlar... Bizede çok güzel kahvaltı hazırladılar...
Eğer balık yemek ve gündüz vakti bile fasıla taklmak istiyorsanız ozaman size Karagöz'ü tavsiye ederim...
Kerpe de kayalar rüzgardan çok değişik şekiller almışlar... Birde Kefkende pembe kayalar var... Buradaki kayalar çok değişik... Suda yumaşaklarr hatta istediğiniz şekilde kesilebiliyor. Ama sudan çıkardıktan sonra sertlşiyormuş... İstanbuldaki bir kaç önemli tarihi binanın yapımında buradadn çıkarılan taşlar kullanılmış...

Kefken, Kerpeye çok yakın... Burada birde ada var... Limandaki balıkçıya sordum ne adası dedim. Kefken adası dedi. Karadenizde iki ada varr birtanesi bu ada diğeride Giresundaki ada... Balıkçının sözüne güvendim araştırmadım...:-)
Ada halka açıkmış... bazı kaynaklarda ise açık olmadığınıı yazıyor... Giidip denemeek lazım... Kıısında anasonlar etişiyyormuş...Derin kuular varmış ve gemiler bu adayı çok seviyorlarmış...
 
Sonuç: Buraları sevdim mi? Vallahi ormanın içine bile villalar yapmışlar...Görünce söylyecek söz bulamadım... Çirkin yapılaşmayı bir kenara koyarsak,yeşil alan ve kıyı çok hoş(Kerpe'de tabiki). Kerepedeki "Kerpe Diem"e dostlarımla bir kahvaltı olayı için bir kere daha gidebilirim. Neyazıık ki Kefkene birdaha gitmeyi düşünmüyorum...

8 comments:

Defne said...

Bazen hele ki baharda felekten bir gün çalmak ve keyfini yaşamak gibisi yok değil mi?

Boncuklar ne kadar etkileyici öyle. Sol alttakini uzanıp almak istedim gerçekten. Benim olsun istedim çok fena şekilde :D. Nasıl olacaksa! :) Renkleri içimi açtı, sağol.
Sevgiler.

Mine said...

Murano taşı mı onlar?

Anonymous said...

@Defne;
evet gerçekten...bende sitene baktım...Ne güzel yerler öyle...kesnlikle o kanyon görünecek...:-))
İstediğin boncuğu sana vermek isterdim. :-)

Yeri kerpe sahil...Satan bayan rekalamımı yaparsınız demişti de...:-)

Sevgiler..
arzu

Anonymous said...

@Minecim...

Teşekkür edeerim... Evet murano taşı... çok beğendiklerimi çektim... İtalyada çok beeğenmiştim şekrelerinden almıştım...:-)
Seevgiler...

gezicini said...

taşlara bayıldım, murano cinsi olmalı. cok cok güzel resimler!
sevgiler
gorki

Anonymous said...

@Sevgili Gezicini,

Evet taşlar oradan...:-)) ama fotoğraflar ne yazık ki venedikden değil...:-)))
Teşekkür ederim... Fotoğraflarımın beğenilmesi bana ayrı bir mutluluk veriyor...:-))
selamlar. Sevgiler...Arzu

Anonymous said...

Merhaba uzaktan takipteyim uzun zamandır :)sayfaya her baktığımda kerpe fotoğraflarını tekrar tekrar dikkatlice seyrediyorum. Çok canım çekti en kısa sürede gitmem gerek

Sevgiler

Anonymous said...

@Pııtırcık...
Teşekkür ederim...Beğenmene sevindim... umarım gideresiniz... yaz gelmeden gidin ve kötü yaplaşmayı görmemezden gelin...
beton yıığını olmuş koylara gözünüzü kapayın...sadece görmek istediklerinizi görün... iyi eğlenceler...sevgiler... arzu

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html