Monday, March 3, 2008

CROCUS-ÇİĞDEM


Balkonumda tarım yapmaya başlıyorum...:-)) Crocus'umun doğumundan gençliğine kadar bölümünü fotoğrafladım...:-)) İnanamıyorum bundan safran üretiliyormuş. Hmmmmm...safranlı pilavda nefis olur hani...:-)) detaylı bilgileri aşağıda....
 
Posted by Picasa


Çiğdem insanlar tarafından çok uzun zamandır yetiştiriliyormuş. İlk ve orta çağlarda zehir şeklinde, 17. yüzyıldan beri de ilaç yapımında tüketiliyormuş.

Günümüzde Behçet ve Gut hastalıklarında, eklem ağrılarının tedavisinde ve kanser araştırmalarında kullanılıyor.

Ekonomik değeri kıymetli Safran, Çiğdem’in ilkbaharda mor çiçek açan iri soğanlı türünden elde edilebiliyor.

Safranbolu ismini bu bitkiden almış. Eğer doğru türden değillerse sakın sizinkilerden safran üretmeye kalkışmayın. Bu madde sadece bir türde var.

Gıda sanayi dışında boya sanayinde doğal boyamacılıkta sarı renk için tüketiliyor.
Murat Pilevneli.

9 comments:

Anonymous said...

Çiğdeme bayılırım. Güzelliğine, kokusuna, masumiyetine...
Balkonda yetiştirilebileceğini de senden duydum. Denesem mi acaba?
Sevgiler

Mine

Anonymous said...

@Minecim...
Gördüğün fotoğrafların tamamını evimizin balkonundan çektim. 1 ay önce falan ekmiştik... Ancak çıkıyorlar... Ama renkerleri o kadar güzel ki... tavsiye ederim... Soğanını alırsan nasıl ekileceği hakkıda bilgi veriyor...
Tabiki dilersen apartmanın bahçesine de ekebilirsin...
Orada da yetiştirdiğimiz laler var...:-))
Şimdiden kolay gelsin diyorum...:-)

Anonymous said...

@Minecim...
Gördüğün fotoğrafların tamamını evimizin balkonundan çektim. 1 ay önce falan ekmiştik... Ancak çıkıyorlar... Ama renkerleri o kadar güzel ki... tavsiye ederim... Soğanını alırsan nasıl ekileceği hakkıda bilgi veriyor...
Tabiki dilersen apartmanın bahçesine de ekebilirsin...
Orada da yetiştirdiğimiz laler var...:-))
Şimdiden kolay gelsin diyorum...:-)

Defne said...

Gözüm gönlüm açıldı, sağol. Renklere bayıldım! Ben de geçen bahardan önce blogumda yazmıştım çiçekleri tohumdan yetiştirmeyi ne kadar sevdiğimi :). Aslında şimdi tam sırası, ben de bir haftasonumu ayırmalıyım "balkon-bahçe" mizi renklendirmeye.
Sevgiler.

Anonymous said...

FOtoğraflar, blog herşey çok güzel...Sevgiyle kalın :)

Anonymous said...

İzninizle sizi arkadaş listeme ekliyorum.

Anonymous said...

@Defne;
Evet şimdi tam sırası... Tohumdan çıkışını izlemek ayrı bir zevk veriyor insana... tıpkı bebeklerin büyümesini iznlemek gibi bir şey....
Büyüyünce artık bende fotoğraflarını görürüm...
selamlar... sevgiler... arzu

Anonymous said...

@Gülümseyiş...
Bende dün sitenize şöyle bir baktım... bayıldım... tam sevdiğim şeyler... hele banner'a ayrı bir güzel.. nekadar renkli ve cıvıl cıvıl...:-))
tabiki ekleyebilirsiniz... bende haftasonuna doğru artık sizi eklerim...
selamlar... sevgiler... arzu

Berceste said...

Ohooo geç keşfetmişsin bu güzelliği ama güç olmamış. Soğanları yeşil kısmı geçip kuruduktan sonra topraktan çıkartıp bir dahaki kışa kadar karanlık bir yerde saklamayı unutma yoksa böyle güzel çiçek açmaz bir daha.

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html