Wednesday, May 21, 2008

Bozcaada Tenedos- Kale



19 Mayıs tatil olunca bizede uzun haftasonu tatili yapmak kaldı. Hemen plan yapıldı. Bozcaada da bir bağevi ayarlandı, dönüş yolunda gezilecek yerler planlandı ve cuma akşamı yola çıkıldı...Muhteşem dörtlü 3,5 saatte iskelede olduk ve sabahın ilk saatlerinde Geyiklide çektiğimiz bu fotoğrafla seyahetimizin ilk startını verdik. :-))
Bu sefer değişiklik yapacağım bbu geziyi değişik bölümlerle ve bu bölümlere ait fotoğraflarla anlatacağım...:-))
1. Bozcaada Kale
2. Bozcaada konaklama
3. Bozcaada pencere, kapılar
4. Boozcada şarap
5. Bozcaada yemek
6. Bozcaada sokaklar




Ada’nın bilinen ilk zamanlarından günümüze sağlam olarak gelen Bozcaada Kalesi’nin ilk yapılışı Fenikelilere kadar uzanır.Daha sonra Cenevizliler ve Venedikliler tarafından onarım ve eklentiler yapılmıştır.Venedikliler Ada’daki egemenlikleri sona erince Kale’yi tahrip edip çekilmişlerdir. 1703-1706, 1714-1726 ve en geniş kapsamlı olarak 1815 yıllarında onarım görmüştür. Üç tarafı denizle çevrili Kale’nin güney cephesi 10 m. genişliğinde bir hendekle karadan ayrılmıştır ve eskiden suyla dolu olduğu anlaşılmaktadır.Orijinal görünüm kazandırmak için çalışmalar sürdürülmektedir. 1996 yılında halkın desteğiyle kurulan bir etnoğrafya sergisi ile Kale içinde açık mekanda kurulan Açık Hava Müzesi mevcuttur.Çeşitli dönemlere ait etnoğrafik eserler ve mimari parçalar sergileniği bir müze bulunmaktadır.






7 comments:

Seyhan said...

Arzu tatilde nereye gitti diye merakla bloga bakıyorum kaç gündür,güzel bir yer bekliyordum süper bir yer geldi:)

Anonymous said...

4 ve 5. maddelerin postları daha bir heyecanla bekleniyor tarafımdan..
öldürdün beni be arzu, maşallah diyorum, amma gezgin oldun sen yaw!!
:)

elfeyp said...

Merhaba,
Bozcaada resimlerini görünce dayanamadım. Biz de geçen sene oralardaydık. Şarabın tadı hala damağımda, fotoğrafları bloğumda :)
www.elfeyp.blogspot.com

acupofcaffein said...

@Ptırcık...
Evvvvvetttt....Pek bir adadan adaya oldu ama neyse...:-))
Sizde gitmişmiydiniz?
sevgiler...
Arzu

acupofcaffein said...

@Dilaraaauuuss...
Maşallah maşallah...:-)) yemek bölümü süperdi... çok güzel yerlerde nefis yemekler yedik...yarıın anlatırım... sevgilerimle...
arzu

acupofcaffein said...

@Elfeyp...
Fotoğraflarına baktım...Güzeller...balayına mı gittiniz?
Şarabı güzel...
ama biz geceleri rakı balık olayı yaptık...:-))
selamlar..arzu

ATALET said...

kapı pencere ben de seviyorum..
resimlerini çekmeyi ve bana anlatacaklarını dinlemeyi..

ama bu gezmeleri kıskanıyorum.. ona göre =P..
yok yok..
biz veli konumuna girdik igreli dilediğimizce gezemez olduk da..
ondan diyorum..
bir yıl daha..
sonra tutmasınlar beni =)

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html