Saturday, December 28, 2013

Limonlu, portakallı, zencefilli yeni yıl Kurabiyeleri

2014 yılında bu sefer canım Türkiyem için şunları diliyorum: 1. Okur yazma oranı %87 olsun. 2. Yüksek okul ve lisans mezunu %80 olsun. 3. Ülkemde huzur olsun. Kendim ve tüm sevdiklerim içinse sadece SAĞLIKLI olalım yeter...:-) Kurabiye tarifine gelince: 1 adet limon rendesi, 1 adet portokal rendesi, 1 adet yumurta 125 gr tereyağ 250-300 gr un 1 çay kaşığı kabartma tozu 1 çimdik tuz 100 gr pudra şekeri biraz tarçın, biraz esmer şeker yumurta ile tereyağını elinizle yoğurun. sonra un, şeker kabartma tozu. nefis yumuşaklıkta bir hamur oluyor. Sonrasında ben hamuru üçe böldüm. 1 tanesini limon rendesi ile, diğerini portakal rendesi ile, üçüncü hamuruda toz zencefille karıştırdım. Sonra açtım kalıplarla kestim. Üzerlerine biraz tarçın birazda esmer çeker serptim. 180C alt-üst fırında (turbo olmasın) 2o dk pişirdim. Çıkıncada kimisinin üzerine pudra şekeri ile kar yağdırdım. Lezzetli oldu. Afiyet olsun.

3 comments:

Lezzet Senfonisi said...

Nasıl şahane fotoğraflar bunlar, bloğunuza ruhunuzu yansıtmayı başarmışsınız.
Ellerinize sağlık, kurabiyede ki tarçın ve zencefil kışı, yeni yılı hatırlatır bana hep.
Eğitime, eğitimli insanlara öyle çok ihtiyacımızın olduğu bu dönemde daha iyi bir dilek olamazdı sanırım.
Sevgiler yürek dolusu, mutlu yıllar.

Anonymous said...

Gördüğüm en kötü tarif ,nokta yok virgül yok.sıralama yok,limon rendesi derken kabuğu mu bütünü mu anlaşılmıyor.Neyse size afiyet olsun

acupofcaffein said...

@ İsimsiz,

Burası prof. bir yemek sitesi değil. Bu blog kendi beğenilerimin paylaşılması üzerine.

Basitçe bir kurabiye anlatmışım. Daha detaylı yemek tarifleri istiyorsanız yemek bloglarını takip etmenizi öneririm.
Ayrıca szin yorumunuzda da kibarlıktan eser yok.

Size de afiyet olsun

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html