Saturday, July 23, 2016

Acarlar Longozu

Söyleyecek birşey bulamıyorum.... Güneşin Türkiye üzerine yeniden doğmasını istiyorum. Milletçe huzur ve barış içinde yaşayalım.
Geçen gün topraklama yapalım dedik ve kendimizi doğaya attık. Sadece yeşil ve mavi bana huzur veriyor. Fotoğrafları kah makinemle kah cep telefonu ile çektim.
Zaman zaman arkadaşlarımın çocukları oluyor yanımda makinemi onlara veriyorum fotoğraf çekmeyi öğrensinler sevsinler diye... Onlarda çok mutlu oluyor bende...
Psikologlar bu dönemlerde sevdiğiniz şeyleri yapın diyorlar. Sizi mutlu eden müzikleri dinleyin, sevdiğiniz yerlerde bulunun gülümseyin (bu biraz zor)vs... Paylaşayım hep beraber iyi şeyler düşünelim... Daha iyisi nasıl mümkün diye...

Bu arada acarlar longozu hakkında kısa bilgi: sakarya üzerinden ulaşıyorsunuz. Biz giderken bir şekilde kayıp olduk ama çok güzel köylerin içinden geçerek çıktık bu yol nefisti. Bilmiyorum TEM den kaynarca çıkışından sonra bir şekilde kayıp olun güzel yerler göreceksiniz...!!!

Acarlar longozundaki ve yol üzerindeki yemek yerleri kötü. (bizim denediklerimiz) Gözleme yapıyorlar sözüm ona ama içine gerçekten hiçbirşey koymuyorlar. Bomboş hamur. Birde saç üzerinde yapmıyorlar kızartıyorlar gibi.. yada bilemedim. Hamurdan değil. Hazır yufkadan yapıyorlar. Bunun içinde üstüne üstelik 12-15 TL alıyorlar. Tavsiyem gözleme yememeniz. Gelelim yol üstüne Kahvaltı deneyelim dedik. Aç olmadığımız için bir tane serpme kahvaltı istedik. Bir kişilik veremediklerini söylediler. bu arda fiyatı 22,5 TL. Kahvaltı tabağı ise 19 TL. Korkunç. Ne yani dedim iki kişilik ısmarlayacaksınız dedi.
Bu uyanık işletmecilerden o kadar sıkıldım ki. Eşimle gitmiş olsaydık oturmaz kalkardık. Ama yanımızda hem arkadaşım hemde çocuk olduğu için yiyelim dedim. Menemen ( soğanlı ve az malzemeli tek yumurtalı), gölzeme, tereyağ bal (ufak bir tabak) 35 TL. Fiyat kalite dengesi sıfırdı. Bu arada yazıları okumuştum (sakarya orman park fotoğrafları görmüştüm güzel gözüküyordu, bilemem isterseniz siz orayı deneyin ama sakarya yolu üzerinde yol kenarındaki manzarası doğa oln yerleri denemeyin durumları böyle)
Acarlar longozuna gelince, longozda deniz bisikletlerini iptal etmeleri iyi olmuş. Zaten suda kalmamış, nilüferlerin çoğuda pislikten açamıyorlar herhalde.
işletmeler de doğa yı çok güzel korudukları için!!!! Balık yetiştiriyorlar.
Longozun kenarında tahta yol yapmaları iyi olmuş en azından yürüyebiliyorsunuz. ama tabiki hemen bungalow lar yapmışlar. Of ki of...

Sahili Karasu sahil. Derin ve uçsuz bucaksız. Çok güzel. Fotoğraflarda gözüktüğü gibi. Ama siz göremiyorsunuz Kumun üzeri pet şişe, plastik, lastik, çocuk bezi ve çöp dolu.... Ben sadece güzel kareyi görürüm. !!! Yinede sahil boyunca yürüyüp bir sürü kum midyesi görmek keyifli.

Dönüşte poyrazlar gölüne uğradık. Bir kaç yıl önce gitmiştik (27.03.2011 tarihli Poyrazlar gölü yazım var) Boştu. Şimdi işletmeler yapılmışlar. Girişi ücretli olmuş. Her yeri yok etmeyi pek seviyoruz. Masalar masalar, mangal yerleri,...
Yinede ücretli oması iyi mi desem bilemedim. Bundan da kötü olamaz demek yerine.. Bundan daha iyisi nasıl olur demek istiyorum.

Göl de deniz bisikleti kiraldık. Gölün ortasında sessizliği dinledik ve avazımız çıktığı kadar bağırdık. Boğaz çakralarımızı açtık. İşte böyle.  Arkadaşımın oğlu orayı londradaki bir göle benzetti. Sevindim. Günün sevinci...






































1 comments:

Mehmet Bilgehan Merki said...

Böyle bir cennet ve buralarda yaşamaya layık olmayan paragözler. Ne tezat!

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html