Friday, September 8, 2017

Chios - Sakızadası - Bölüm 4 - Mesta - Avgonima - Anavatos

Mesta - damla sakızının bol olduğu bir köy. Ortaçağdan kalma. Bitişik nizam. Osmanlı saldırılarından korunmak için yapılmış. Tünelleri var vs. Ufak bir köy.  Yerleşim çok az. AB den fon alarak onarım yapılan yerler otel olarak kullanılıyor. Minik bir meydanı var.

Avgonima- Yukarda en tepelerde bir köy. Çok ufak bir köy. Pek yerleşimde yok ama nedense bu köyü  beğendim. Belkide manzarası büyüledi beni yada sessizliği, sakinliği ve huzuru kim bilir. :-)

Anavatos- erşilmez demekmiş. Gerçekten de erişilmez. Yerleşim yok. Dağın en tepesinde. Çok büyüleyici bir manzarası var.  Burada sanatçı bir bayan yaşıyor sadece. Duvara işlenen eserde ona ait. (art house) . Bir tane kafe var. Sahibi çocuk da hergün chios dan gelip gidiyor. Bütün gezi boyunca frappe içtim ama en güzeli buradaydı.Belki yanında damla sakızlı kurabiye ikram ettiği içindir.

Buradan sonra nefis bir koya gideceğiz. Manzarası süper olan.






































2 comments:

Mehmet Bilgehan Merki said...

Değerli yorumunuza candan teşekkür ederim. Aslında çok uzun zamandır aklımda olan bu yazmayı bırakma olayına kafamda geçerli bir mazeret bulmaya çalışıyordum. elbette dediğiniz gibi çok sebepler var ve bir araya geliyorlar. Zaman buldukça güzel fotoğraflarınızı paylaşmaya devam edin. Sizinkiler kalitesinde resim bloglarda yok.

Olimpi köyünün içine girmedik galiba. Şu, girişinde bir kaç hediyelik eşya mağazası bulunan köydü sanıyorum.

Şimdilik gezi notlarımı arşivimde biriktirmeye devam edeceğim. Güncelliklerini yitirmeden ve detaylarını unutmadan yazmam gerekiyor.

Bahsettiğim kitap çalışması da eski anılarımın biraraya getirilmesinden doğacak. biraz benim hızlı çalışmama bağlı bakalım ne zaman tamamlanacak.

Sevgiyle kalın.

tülin said...

Güneşle yıkanan bu adalar bayılıyorum.

Frappe mi o?

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html