Tuesday, November 15, 2011

Budva, Kotor

Bu geziye annem için katıldım o yüzden çok fazla fotoğraf çekemedim ayrıca hava çoğunlukla kapalıydı ve güzel çekimlere izin vermiyordu :-( Bayram tatili için anneme söz vermiştim ama şu sıralar çok yoğun olduğum için geziyi kendim planlayamadım ve dedim ki ETS fena değildir en iyisi onlarla Dubrovnik'e gidelim dedim. Ne yazık ki hayal ettiğim gibi olmadı. 4 gece 5 günlük bir tura katıldık. Ama sonunda 4 gece, 3,5 günlük bir tur oldu. Uçak saatlerini sürekli değiştirdiler (gideceğimiz saatten 2 saat öncesine kadar hemde) ve saçma sapan bahaneler ilettiler. Bu konuya girmek bile istemiyorum. Tur olayına çoktan THE END koymuştum birkez daha nekadar haklı olduğumu gördüm. Sonunda Cumartesi akşamı Dubrovnikte olduk. Buda turu ve turdakileri son görüşüm oldu.Pardon birde dönüşte uçakta gördüm. O akşam araba kirladım. İnternetten gideceğim yerleri çıkarttım.Anneme de dedim ki, Birsoşcum arzu turla yola devam edeceğiz. Böylece benim gezim Budva-sveti stefan-kotor-split-stone-orabiç-korçula-dubrovnik olarak şekilendi.:-)) Aşağıdaki fotoğraflar Budva ve Kotor'a ait. Öncellikle araba kiralamanızı tavsiye ederim. Yollardaki manzara nefis. Koylar gerçekten bir görsel şölen. Haritaya birkez bile bakmadım. Kaybolmanız imkansız. Çünkü bir yanda deniz bir yanda dağlar tüm sahil boyunca ilerleyen tek bir yol var. Bu arada S çizmeden 100 m gittiğim yerler çok az. Sürekli viraj hatta bir ara ufak s'ler bile çizdik.:-)) Eğer yol tutuyorsa fena...:-( Gelelim Budva ve Kotor'a. Karadağda olan bu yerlere gitmek için Dubrovnikten güneye doğru inmeniz gerekli. Sınırlarda pek bir enterasan. Mutlaka pasaportunuz olmalı(Avrupalılar kimlik kartları ile geçiyorlar), birde arabanızda sınırı geçmenize yarayan yeşil belgeye ihtiyaç var.Bu arda sınırı geçerken 10 euro bir vergi parası alıyorlar. Bu yolda doğa güzel ama benim en çok hoşuma giden şey bir ara denize sıfır gitmek oldu. Yolda bir yerden feribota bindik. (araba kiraladığım yerdeki çocuk söylemişti, ismi aklıma gelmedi ama kaçırmanız imkansız yolun hemen kenarında) 4 euro karşılığında neredeyse 1 saat araba kullanmadan rahatça karşıya geçtik. Budva büyükçe ve oldukça turistik bir yer. en güzel yanı denizin kenarındaki kafeler. Old town denilen yerler hep kalenenin içinde tüm özelliklerini korumuş ufacık yerler. daracık sokaklar, ufak hediyelik eşya dükanları hepsi okadar. Pek bir tarih yok... Budvadan ayrılıp 10 dk sonraa Sveti Stefan2a ulaştık. Bu ada da butik otel var. Jet sosyete tatilini burada geçiriyormuş. Fotoğraf çekerken hırvat bir çifte denk geldim allahım adam ışık olayını anlattı da anlattı. Hemde hırvatça. Peki ben ne anladım hiçbirşey!! Buradan yolu yine Kotora çevirdik. Siz önce Kotor sonra Budvada yapabilirsiniz. Kotorda Budva gibi ufak bir yer kalenin içinde. En güzel yanı kalenin etrafındaki pırıl pırıl su. İnanılmaz temiz. Birde dağın tepesinde kale var. başka bir gezi olsaydı kesin kaleye çıkardım ve oradan nefis manzaraları size gösterebilirdim ama bu sferlik değil. Giderseniz benim yerime çıkın. Yinede 10 dk içinde nefes nefese yarısına kadar çıktım.:-) Manzara çok güzel. Buarada herkes Türkleri tanıyor ve herkes türkçe biliyor ama kimse konuşmuyor... Hırvatistandan -Karadağ yaklaşık 1,5 saat sürdü.




















4 comments:

lulu's life said...

Hava cidden keyifli degilmis sansiniza ama tur problemini kendi icinizde cozmeniz harika bir karar olmus :) Biz Aralik 5'te seyahat etmistik ve sansimiza hava gunluk guneslikti.. Cok keyifli gecmisti seyahat , doganin iyice keyfine varmistik.. Bence buralarda bir de yaz tatili sart.. Kesinlikle yeniden gitmeli !

Mehmet Bilgehan Merki said...

ETS bana görede sabıkalı bir tur. Mısır'da benzerini yaptılar. Dönünce tüketici hakem heyetinden 1 günlük paramı iade almıştım.
Kotor ve Budva listemdeydi. Nefis yerler, Dubrovnik'e çık benziyor.

acupofcaffein said...

@lulu,
kesinlikle yazında gitmek lazım ama sanıyorum haziran ilk haftası çok kalabalık olmadan daha iyi olacak.
denizin temizliği suyun pırıl pırıl olmasını açıkça çok kıskandım... Hava kötü olmasına rağmen gezerken yağmura hiç yakalanmamamıza çok memnun oldum...:-)

acupofcaffein said...

@Mehemet bey,

haklsınız bende zaten hiç fark göremedim. sınırı geçmeseydim zaten aynı yer gibi hareket edecktim...
ETS den paranızı almanız iyi olmuş. Ben böyle birşey yapamıyorum ne yazık ki çünkü sahipleri benim üniversiteden arkadaşlarım. Eski günlerin hatrına diyelim...
Başka bir tur olsada savşmazdım çünkü tur olayı çok zor bir olay ve herkes çok sağlıklı yapamıyor çünkü çok fazla beklenti var ve insanlar en temelini bile karşılamıyor.
Dubrovnike 7 uçak (1390 yolcu) götürmek yerine 800 yolcu götürüp 4 uçak yapsalardı belki olaya hakim olabilirlerdi. Biz de hep daha çok kazanç (anlık) hizmet kalitesi düşük, yani kolay iş olayı...
neyse bitmiştir demiyorum zaten 15 yıldır turla bir yere gitmiyorum...

selamlar
arzu

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html