Thursday, November 17, 2011

Stone, Orabiç

Fotoğraflar Korcula yoluna, Stone ve Orabiç'e ait. Yolda bağ bozumu renkleri enfesti. Kelimenin tek anlamıyla. İlk fotoğraf bu sahneye bayıldığımın kanıtıdır. Peljesac Dalmaçyanın en geniş yarımadasıymış. Buradan manzara süper. Deniz ve arkadaki tepeler. Kuru incir ve zeytinyağ hemen her masada var.:-) Kuru incirin tadı çok değişik. Bizimkinden daha ufak ve daha az tatlı gibi. :-) Dingac and Postup şarapları en iyi bilenen şaraplarıymış. Ben de hiç bilmeden en iyi şarablardan birini almışım:-) Yolda wine testing yerleri vardı ama birçoğu kapalıydı. Birçoğunu da bir sonrakinde deneme yaparım diye ben geçtim. En son biryerde durdum. Bağın sahibi adam ingilizceyi çok bilmiyordu ama iyi almanca bildiğini söyledi. Yarı ondan yarı bundan derken anlaştık. 3- 4 şarabını denedim ve Dingac 2007'yi aldım. Birtek içimde rozatayı denememek kaldı. Hırvatistana ait bir tatlı. Nedense girdiğim yerlerde pek dikkatimi çekmedi.:-) Yola geri döneyim Bratkovica çok güzeldi. Kendine ait özel bir koy. İlerleyice Postup var. Birde ismini hatırlamadığım orman yolunun içinden gidince aşağıda kalan T ile başlayan başka bir köy. Orası gerçekten çok güzeldi. Sonra dağlar, tırmanmalar ve inişler derken Orabiçe ulaşıyorsunuz. Ama hemen tepede nefis bir manzara sizi bekliyor. Oradan 25 Euro karşılığında (araba , soför ve 1 yolcu) gidiş dönuş Korcula feribotu bileti alıyorsunuz ve yaklaşık 15-20 dk'lık kısa bir yolculukla adaya ulaşıyorsunuz. Aşağıda kalenin olduğu fotoğraflar ve sokak fotoğrafı Stone ait. Stone iki minik sokaktan oluşuyor, taş evler var, vs. Otel resepsiyondaki bayanla biraz sohbet etmiştik. Stone da çok güzel yemek yerleri var demişti. Bizde burada enteresan bir olay yaşadık. Splitden dönerken yine stona uğramıştık. Akşam yemeği yemek için. Arabayı nereye park edeyim diye yaşlı bir adama sormuştum oda yeri gösterdi ve bizim park etmemizi bekledi. Nerede yemek yiyelim diye sordum oda ben sizi götüreyim dedi. Bizim Türk olduğumuzu öğrenince çok mutlu oldu. Mutluluğumu size kelimelerle anlatmam imkansız dedi. Bizde sevindik tabiki. Bizi götürdüğü yer geleneksel bir yerdi. Sonra bizden ayrıldı. garson kız çok tatlıydı. Yemekte başlangıç olarak midye kabuğunda mayonezli ton balığı getiriyorlar birde kızarmış ekmek. İncir, zeytin ve zeytinyağını daha çok tercih ederim ama ne sunulsa yiyeceğiz tabiki. karışık ızgara ısmarladım. Önüme inanılmaz bir tabak geldi. Yarım kilodan fazla et diyeyim.:-) Birde kekikli olsaydı süper olacaktı. Ertesi gün yne Ston da yemek yiyelim dedik. Bizim rest.'a gittik ama Türklerle doluydu(korkunç bir muhabet). Bizde başka bir yer deneyelim dedik ama pişman oldu. Dikey fotoğrafta gördüğünüz ve baktığınızda sol tarafınızda kalan en sondaki rest.'ı denedik ve pek memnun kalmadık. Yarın Korculaya feribotla geçeriz artık.:-)

















1 comments:

Mehmet Bilgehan Merki said...

Korcula yoluna sapınca Ston'dan önce küçük bir kıyı köyü "mali ston" var. Orada mükemmel bir balık ziyafeti çekmiştik kendimize.

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html