Wednesday, November 16, 2011

Split

Splite gitmeyi planlamıştım ama yol gözümde büyüdüğü için sürekli boşver diyordum. Nede olsa Dubrovnikten yaklaşık 4 saat sürüyor. Sabah çok erkenden yola Korçula diye çıktık! manzara nefis ilerliyoruz. Sonra korkunç bir yağmur kovadan boşalıyor ve bir tabela Korçula 72 km. Ne bileyim olayı? tam burada başladı1 (adaya 72 km nasıl olur?) :-) neyse yola devam dedim. hay demez olaydım. Bir baktım split 50 km. ! Podstranaya yakın bir yerde Grljevac adında bir göl var. Nefiiiiiiiiiiissssssssssssssssssssssss. Uzun ve epey virajlı bir yolculuktan sonra Splite vardık. Güneş açtı. Yaşasın... UNESCO Spliti dünya mirası olarak kabul etmiş ama ben öyle aman aman beğenmedim. Sanıyorum ben artık çok ufak kendine has kasabaları eskiden olduğundan daha çok sevmeye başladım o yüzden büyük şehirler bana pek bir enteresan gelmiyor. Buda Zagrep gibi oldukça büyük bir şehir, Hırvatistan için! Şehirin dışı pek bir karamsar. Bir ara UNESCO neyi korumuş diye sorgulamadım değil hani. Sonra deniz kenarındaki eski şehir olayını gördüm , hmmm dedim. Yinede benim için aman aman bir yer değil. Sahili, Marmarisi sevenler beğenebilir gibi geliyor. Yada Marseille (Fransa)... Burası yanılıyorsam düzeltin dalmaçya kıyılarının başladığı bölge oluyor. Splitin kuzeyinin çok daha güzel olacağını düşünüyorum. Burada sıcak çukulatalarımızı içtik, pazarını dolaştık, sokaklarında bir iki tur attık ve hava kararmadan yola çıktık. Dönüş yolunda anladım ki Korçulaya bir sapak varmış ve o sapaktan sonra 72 km varmış ve ben o sapağı kaçırmışım. Neyse kısmet bir sonraki güne oldu.:-)













6 comments:

Anonymous said...

Dokuzuncu fotograf müthiş ..

GoNcha GoNcha said...

Son 2 yaz tatilimde Splite ugradim. Yeni sehirdeki carpik yapilar bende de hayal kirikligi yaratti. Ama eski sehiri cok sevdim. Ozellikle de Split Palacein golgesinde oturup bisiler icmek hostu. Ama tabiki de Dubrovnikin denizi daha guzel;)

Mehmet Bilgehan Merki said...

Gene de gezmeye değermiş. Belli bir özgünlüğü var. Zagrep-Split yapmayı düşünmüştüm. ama arası çok uzak geldi. Bakalım, sonra...

acupofcaffein said...

@iç dünyamın başkenti,

bende o fotoğrafı çekmek için manzarayı 15 dk. seyrettim.:-)
arzu

acupofcaffein said...

@Mehmet bey,
Fena değil ama şehir olarak karamsar geldi bana neden bilmiyorum... belkide kocaman gökdelenler ve küçük pencereleri kaplayan kara kocaman ahşaplar yüzündendir.
Selamlar,
arzu

acupofcaffein said...

Goncha,

Bencdede en güzel yanı oturup denize bakarak birşeyler içmek ve gemileri seyretmekti...:-)
sevgiler
arzu

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html