Monday, October 17, 2011

Dereotlu Peynirli Poğaça


Öncellikle çok yoğun olduğum için sizlerden gelen yorumlara cevap yazamıyorum ancak hepsi için teşekkür etmek istiyorum.

Buarda haftasonu biraz yemek yaptım ve bu dereotlu poğaça tarifine bayıldığım için hemen paylaşayım dedim. Yumuşacık oluyor. Yuuummmmmiiii:-)

Malzemeler: -
  • 2 su bardağı un
  • 3 çorba kaşığı yoğurt -
  • 4 çorba kaşığı sıvıyağ -
  • 1 çorba kaşığı dolusu tereyağı -
  • 1 çay kaşığı tuz -
  • 1 avuç dereotu -
  • 1 yumurta (akı hamurun içine, sarısı poğaçaların üzerine) -
  • 1 paket kabartma tozu -
  • 1 tatlı kaşığı sirke -
  • Beyazpeynir sizin tercihinize kalmış ben (120 gr civarında kullandım)

Yapılışı:
  1. Bir kapta unu ve kabatma tozununu karıştırın.
  2. Yumurtanın beyazı ile 3 kaşık dolusu yoğurdu karıştırın sonra yağ, tuz ve sirke ekleyin, tereyağ ben bir tatlı kaşığı kullandım.
  3. Sonra penir ve derotunu karştırark sıvı karışıma ekleyin.
  4. Tüm karışımı una ekleyin ve karıştırın.,
  5. Parçalar alın, yuvarlayın, tepsiye dizin, üzerine yumurta sürün onun üstünede çörek otu serpin.
  6. 180 derece fırında pişirin. Pişirme süresine bakmadım 20 dk civarında diyelim. Ben turbo fırın özelliğini kullandım.
Affiyet olsun. :-)

1 comments:

Ayşe said...

Yemek blogu olmayan bir blogun tarif paylasmasi bana cok daha degerli geliyor...Diyorum, demek ki cok cok begendi ki ekledi(foto olmadigi halde)...Ilk firsatta deneyecegim, ellerine saglik...

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html