Friday, July 23, 2010

Nerde Ne Yenir- Datça ve Palamutbükü


İstanbuldan giderken Akhisardan geçerken tabiki Ramiz köfteye uğranır. Ancak yolun üzerindeki yer değilde, çarşı içindeki esas yerine uğramanızı tavsiye ederim. Ocak başının olduğu en eski bölüme zaten sadece esnaf ve yerli halkı oturturuyorlar, hemen yanında çinili diğer bir yeri var işte orasıda bizlere kalıyor.
Yanlız ben köfteyi geçtim de o ne pide diyeceğim. Pidesi inanın çok lezzetliydi. Birde salatası, köftede bildiğiniz gibi lezzetli. Mekan hoş ama biraz bakımsız.
Palamutbükünde nerede yemek yedik:

Aylin Ahaşap evler rest.: pidesini denedim. Pide lezzetliydi ama servis kötüydü.

Ceylan motel: eskiden burayı çok seviyorduk. Yemekleri çok lezzetliydi. Çok köhne ve salaştı ama sanıyorum yemeğede lezzeti veren oymuş. Bu sene yenilemişler, mezeleri yine lezzetli ama o eski tadı alamadım.

Dostlar: Burası çok salaş. Sahipleri iki yaşlı teyze. Oğullarını kaybetmişler. Onlarda bütün mallarını yiğenlerine vs. dağıtmışlar. Evleri hemen rest. üzerinde. Dağıtırkende bir şart koşmuşlar buraya dokunmayın olduğu gibi kalsın biz ölünce ne yaparsanız yapın. Umarım bu teyzelerin ömrü uzun olur.
Datçada heryerde kabak çiçeği dolması yedik. Ama burası tarçını biraz daha fazla koydupu için mi bilmem yoksa tencereden bize sıcak sıcak servis ettikleri içinmi bilmem çok lezzetliydi. Birde masaları hemen denizin dibinde, ayaklarınıza minik dalagalar geliyor. Atmosfer süper.

Adamik rest: Burasının dekoru çok güzel. İşleten çocuklarda çok efendi ve kibarlar. Fotoğrafdaki kırmızı mavi masalı yer.
Burada sakızgırığı köfte'yi denedik. Gürcan sabahleyin dağa çıkıp sakız ağacı dallı topluyormuş. Köfteyide bu dalda pişiriyorlar. Üçüncü köftemde damla sakızının tadını aldım. Çok yağlı değil. Değişik bir tad denemek isiterseniz deneyin derim. Birde nedense kendimi Kosta gibi hissettim.

Datçada Zekeriya sofrası: Canımız ev yemekleri çektiği için gittik. Çok lezzetli olduğunu söyleyemeyeceğim ama yazın ev yemeği yemek için uğranabilir. Yanlız çok kalabalık oluyor.

2 comments:

Anonymous said...

Datça'a badem yenir, üzüm yenir bir de balık. Bu 3'lüyü nerde isterseniz orada yiyin. Ama badem yemeden dönmeyin...

evhobi said...

köfte resmi iştah açıcı
:)

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html