Monday, June 7, 2010

Excursion grande aux sud de la France !- Eyfel Kulesi-1.gün

Bağlardan, lavanta tarlalarına, atlantik okyanusundan akdenize, dordogne bölgesinden cote d'azur'a uzanan 10 günlük bir yolculuk yaptık. 2130 tane fotoğraf çekmişim. :-)
Bu geziyi gün gün anlatmak istiyorum. Böylece sizinle daha çok fotoğraf paylaşabilirim. Ayrıca yolculuğumuza çıkmadan önce notlar almıştım. Zaman zaman şehirleri anlatırken bu notları da ekleyeceğim. Zaman zaman da sadece kendi gördüklerimden kısa bilgiler vereceğim.
Evet hazırsanız gezimize başlıyoruz.

1.Gün:

An artist has no home in Europe except in Paris.
Friedrich Nietzsche

Sabah 10:00 civarı Paristeyiz. CDG havalanından SNCF trenine atladık mı, chatelet istasyonuna varıyoruz. Ordan gezimizin ilk başlangıç garı olan Gare Montparnasse'ye aktarmamızı yapıyoruz. Yolculuğumuz Bordeaux'a olacak. Uçak rötar yapar şu olur bu olur deyip trenizimi öğleden sonraya almıştık. Ama arada kalan 3-4 saati değerlendirmek için kendimize eyfel kulesini seçtik çünkü dönüşümüzde 1 gün daha Paris'te olacağımızdan kendimizi zorlamayalım dedik.)
Gare Montparnasse'de valizlerimizi consiage (emanete) bıraktık. Dolaplara bozuk para atmanız gerekiyor. Ama üzülmeyin hemen yanındaki makina bu işi yapıyor. Consiage'ın yeri bu garda 1 katta.
Hava bugün çok güzeldi ama gezinin tamamı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. En güzel şehirlerde hava kapalıydı...:-(

İlk gün çeşitli açılardan poz poz eyfel kulesini çektik. Bu arada Eyfel Kulesi 1887 ile 1889 yılları arasında Gustave Eiffel'in firması tarafından, Fransız Devrimi'nin 100. yıl kutlamaları çerçevesinde inşa edilmiş.
Görüntü olarak çok hoş değil ama Paris'in sembolü. Romantizimin kulesi. :-)
İşte karşınızda...

Gezimize yarın Bordeaux ve Sarlat olarak devam edeceğiz.

3 comments:

Unknown said...

ARZUCUM HOŞGELDİNİZ...ÇOK GÜZEL BİR SEYAHAT OLMUŞA BENZİYOR..YAZILARINI MERAKLA BEKLİYORUM

beste said...

hosdondunuz, minik heykelli eyfel kuleli fotograf favorim:) bildigim yerleri yada bilmediklerimi senin gozunden gormek cok heyecanli olacak, merakla bekliyorum:) sevgiler

acupofcaffein said...

@Beste,

Aslında daha ufak bir boyutu ile de çekmiştim ama bu boyut daha güzel oldu. bende çok beğendim.
aix en provence dediğin gibi çok güzeldi. Avignon favorilerim arasına girdi.:-)