Wednesday, June 29, 2011

Sansarak Kanyonu Doğa Yürüyüşü

Geçen Pazar doğa yürüyüşü yapmak için Sansarak kanyonuna gittik. İznik de Köfteci Yusuf’tan malzemelerimizi aldıktan sonra yola koyulduk. Orhangazi yolu üzerinden ilerledik. Sanıyorum Boyalıca köyünün oradan saptık.

Saman dağları üzerinden muhteşem bir manzara. Aşağıda Zeytin, şeftali ağaçları, İznik gölü, çam ağaçları, fasulyeler, çiçekler, inekler böcekler derken Sansarak köyüne ulaştık.

Sansarak köyü. Yaklaşık 500 yıllık koy… Samanlı Dağlardan Kozpınarı Dağının iki tepesi arasında kurulmuş Sansarak Köyü…Yaklaşık 100 hanenin ve 400-500 kişinin olduğu söyleniyor…

Koyun ismiyle ilgili birkaç rivayet mevcut… Bunlardan birincisi; köyde sansar çokluğu varmış ve bu nedenle köye “sansarak” ismi verilmiş… Bir diğer rivayet ise; köyde Osmanlı döneminde sarı ve beyaz kısraklar yetiştirilirmiş savaşlar için… Günlerden bir gün bir savaş dönüsünde Timur ordularıyla bu bölgeden geçer… Çeşmede sâri bir kısrak görür… Bölgeye hemen isim verirler… Sarikisrak dağları ve Sarikisrak koyu diye… Sonrasın da ise Sari kısraktan da “sansarak” ismi doğmuş… Bir diğeri ise; yine atlarla ilgili… Günün birinde sari bir kısrağı olan bir Türkmen delikanlısı buralara gelmiş ve yerleşmiş… Kısrağından dolayı “sansarak” oluvermiş koyun adi… Anlaşılan o ki sansarak ismi; sari kısraktan geliyor bir şekilde…

Köy iki tepe arasında kurulduğu için orman içinde ilerledikten sonra dağdan akan derenin içinden geçtiği bir kanyonu var: Sansarak Kanyonu…

Biz Konyon -1 yazılı yerden değil de biraz ilersinden yürüyüşe başlıyoruz aman allahım elimizde bir baltamız eksik. Zaman zaman çalılar tamamen önümüzü kapatıyordu birde yerde kaygan yapraklar olunca yol süper oluyordu. (Yürüyüşün sonraki bölümünde anladık ki aslında yolun bu bölümü aslında asfalt sayılırmış ) başka bir not: siz kanyon -1 veya kanyon-2 tabelasını takip edin. Çünkü oraları biraz daha düzgün !!! 

Dereden yukarıya doğru yürüyoruz… Yolun yaklaşık 7 km olduğu söylenmişti… Biz de arada molalarımızda nerdeyse 4-5 saat yürüyüş yaptık… Derenin basları ufak taslardan oluşuyor… Yürüyüş kolay… Suya girip çıktıkça gülüyorsunuz şen şakrak devam ediyorsunuz. Sonra 1-2 metre yukarısından dereye paralel tas tepelerinden yada toprak patikamsı yerlerden yürüyorsunuz… Ancak yol ilerledikçe taslar büyüyor ve minik birer kaya halini alıyorlar… İlerleyen kısımlarda da onlar artik devasa kayalar oluyor benden söylemesi. Hatta bazı bölümlerde yok artık dedim. Resmen 90 derecelik bir kayanın üzerine çıkacaktık. Sansarak ile ilgili okuduğum yazılarda hep su debisinin az olduğundan bahsedilmiş. (mevsime göre tabiî ki) Ancak sanıyorum son yağışlarla birlikte suyun debisi pek bir yükselmişti çünkü bazı yerlerde belimize kadar nerdeyse suya girdik. Kayalardan yürürken düşüp tamamen suya girenlerde yok değildi. Siz siz olun eğer kayalara tırmanmışsanız ve suya girmekten hoşlanmıyorsanız bu parkurda yürümeye karar verdiğinizde birkere daha düşünün.

Ancak belirtmeden geçmek istemiyorum , manzara MUHTEŞEM. Doğa HARİKA.

3 comments:

oteltatilgezi.com said...

merhabalar
bir gezi ve konaklama rehberimiz var. çeşitli arkadaşlarla çalışmaktayız. size nasıl ulaşabiliriz. saygılarımızla

acupofcaffein said...

Mail ile görüşebilirsek ben size telefonumu iletebilirim.
mail adresim:
acupofcaffein@gmail.com
veya telefon bırakabilirseniz ben de size ulaşabilirim.
teşekkürler.
arzu

Ayşegül Korkmazturk said...

merhabalar arzu hn,aslında blogunuzun sessiz takipcilerindendim.ta ki bugun bir baska blogta sitenize link gorene kadar.bu tesadufe cok sasirdim,caylinin halasıymışsınız.onunda blogunu takip ederdim,uzun zamandır girmiyordum,bugun girince gordum.tesadufe sasirdim,paylasayim dedim.gezdiginiz yerler,fotograflarınız cok guzel,hepsi birbirinden harika.size cok ozeniyorum.aysegul.