Wednesday, September 7, 2011

Chateau Triopia - Yakaköy

Kaldığımız otel Chateau Triopia 'dı. Gerçekten çok güzel 16 apart daireden oluşuyor. Sahibi alman bir bayan Bridget. Nefis yemek yapıyor. Zevkle ve özenle düşünülmüş bir yer. Fotoğrafını gördüğünüz köpek Paula. Bakmayın şirin göründüğüne otelin önünden geçenlere duman attırıyor. Otel olarak çok sakin. Hiç bir misafir diğerini görmüyor. Kahvaltı masaları özenle hazırlanıyor. Dediğim gibi Palamutbükünün gürültüsünden zaman zaman kaçmak için çok iyi bir alternatifti. Bu otel palamutbükü sahilinin dışında Yakaköyde. Denize araba ile gitmeniz gerekiyor. Sanıyorum Bridget de zaman zaman misafirleri aşağıya indirebiliyor. Yakaköy kendi halinde bir köy. Sındı gibi içerlerde değil, yolun üstünde. Datçadan gelirken sağda Yakamengen'i  ve soldaki camiyi geçince 50 metre sonra hemen sağda otelin  tabelasını görüyorsunuz.

Yakamengene gelince orayı bilgişlemci 3 yada 4 genç arkadaş işletiyor. Değişmediyse. Eski bir  yağ fabrikasını alıp onarmışlar ve restaurant yapmışlar. Taştan güzel bir bina.  Bahçesi çok rahat. Fiyatlar ve sunum olarak İstanbul vari. Nasıl dayanırlar diyordum ama sanıyorum açılalı 5 yıldan fazla oldu. Sahiplerinden ikisi ile konuşmuşluğum var iyi insanlardı. Maceraları ve burayı açış kararları ilginçti. Buarada limonataları da nefis.

(Ancak yinede ben palamutbüküne gidince kabak çiçeği dolması, deniz börülcesi vs. şeyler yemek istiyorum bunlarıda taşların üzerindeki tahta sandalyelerde ve beyaz ufak meze tabaklarında herhangi bir üniforması olmayan ve ailenin her ferdi tarafınan sunulan bir ortamda...:-)) Çünkü onları özlüyorum...

Bu arada gördüğünüz tüm  fotoğraflar bizim kaldığımız odanın terasının çekilmiştir. Otel yukarıda olduğu için günbatımı nefis gözüküyor. Sesiz sakin bir apart otel. Kalacaklara tavsiye edebilirim. Yanlız kuvvetli bir kahavaltı seviyorsanız size belki zayıf gelebilir. Ama bence herşeyi ile doyurucuydu. Özellikle Birdgetin yaptığı nefis reçeller ve çeşme köyden gelen sıcak ekmek ve açmalar. Güzel ve dinlendirici bir tatil için iyi bir adres. İki apart evide var ancak onları çok önceden ayırtmanız gerekiyor. Onlar sahile daha yakın. Biz 1 ayönce aramamıza rağmen doluydu. Söylenene göre kıştan ayırtmanız gerekli.  Gerisini web sitelerinden öğrenebilirsiniz.



















2 comments:

pelinpembesi said...

nerden buldunuz bu oteli, nasıl da güzel..

acupofcaffein said...

Buketçim, internetden buldum:-)
gerçekten güzldi. tabiki benim gibi eskiyi ve küçük otelleri seven için uygun bir yer. sevgiler
arzu

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html