Saturday, September 10, 2011

MURANO

Murano, Venedik'e çok yakın cam yapım atölyelerinin olduğu bir ada. Cam işçiliğine meraklıysanız uğramanızda fayda var. Venedik Santa Lucia tren istasyonun önünde vaperotto durakları var. Oradan binebiliyorsunuz. Ponte Degli Scalzi'nin sol tarafı. Oradan LN kalkıyor. Bu sizi Fondamente nuova'ya götürecek. Ponte Degli Scalzi'nin sağ tarafında olanlar ise Line1, Line 2, Line 2 biraz daha hızlı. Line 1 tüm istasyonlarda duruyor. Bunlar sizi grand canaldan götürecek olanlar. Onlarda sizi San Marco'ya götürüyor. Oradan da Murano'ya kalkan teknelere binebilirsiniz. Line LN, canale cannaregio'dan götürüyor. Bu çok kısa bir kanal hemen venedik'in dışına çıkabiliyorsunuz. Fondamente nuova dan da muranoya kalkan teknelere biniyorsunuz. Bazen tren istasyonun oradaki durakta hiç aktarma yapmadan direkt giden vaperottalarda oluyor. (scalzinin sol trafındaki durakta). Onlarla adaya 15-20 dk da ulaşabiliyorsunuz. Süper oluyor. Saatlerini kontrol etmeniz gerekli. Biz iki defa gittiğimiz için (sabah- akşam üzeri) akşam üzeri gidişimz buna denk geldi. Vaperotto biletlerine gelince12 saatlik, 24 saatlik, 36 saatlik var. 12 saatlik olan 16 Euro. Biz bu 12 saatlik biletle 2 defa muranoya, 2 defa buraoya gittik. 2 defada grand canal turu yapabildik. Murano'ya giderken bataklık gibi alanlardan geçiyorsunuz. Su çok çekildği için Paelo'lardan (kazıklardan) su seviyesini kontrol ediyorsunuz. Yaz sıcağında dışarda durmak çok keyifli oluyor.:-)) Murano da iki büyük kanal var. Mağzaların vs. olduğu. Birde cam atölyeleri. Cam işçiliğini çok fazla sevdiğimi söyleyemem. Çünkü ben daha çok ahşap hastasıyım. Ama bu ada da yapılan camdan eşyaları görünce onuda istiyorum, bunuda istiyorum durumuna geldim...:-)) Özellikle üzüm gibi olan avizeleri çok beğendim. Dediğim gibi burayı ilgi alanınıza göre 2-4 saatte dolaşabilirsiniz. Yemek yerleri Venedik'e oranla biraz daha ucuz. Bütün İtalya seyahatim boyunca yediğim pizzanın hatti hesabı yok. Hepsi de biribirinden lezzetliydi. Lafaramızda enginarlı pizzayı pek bir seviyorum. Bizim gittiğimiz zaman (Ağustos ayı) hava çok sıcaktı. Bu yüzden abartısız olarak nerdeyse günde 3-4 litre su içtiğimi söyleyebilirim. Muranodan sonra Burano'ya geçiceğiz. Burano'ya giden tüm tekneler Murano dada duruyor. Ben Buranoyu daha çok beğendim. Eğer zamanınız az ve sadece 1 tanesini görme şansınız varsa cam işçiliğini çok merak etmiyorsanız Burano'yu tercih etmenizi öneririm.



















2 comments:

Anonymous said...

Imge said...

Hem Murano hem Burano'dan harika fotoğraflar.. Ellerine sağlık.. Biz çok yağmurlu günde birkaç saat uğrayabilmiştik bu şirin adalara, o yüzden pek bir şey anlayamamıştık. O yüzden daha da sevdim..:)

Sevgiler..

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html