Monday, November 21, 2016

Kiev - Son Bölüm - Pechersk Lavra

Fotoğraflar yayınladı. Bakalım yazısını haftasonu yazabilecekmiyim. :-)

Evet ders çalışmamak için Kiev'i anlatayım dedim. :-) Tipik öğrenci davranışı. Hadi bakalım. Bizim Kiev de birbuçuk günümüz vardı. O yüzden ilk bölümde yayınladığım haritayı ve Pechersk Lavra yı aynı güne sığdırmak zorunda kaldık. Yazın giderseniz burası için bir yarım gün ayırın derim.

Not: Köprü aklıma geldi. Kiev de nehrin üzerinde belli başlı 8 tane  toplam 21 köprü varmış. Yaya köprüsü sizi hemen karşıdaki parka bağlıyor. 

İn in bitmeyen metrodan sonra çık çık bitmeyen Arsenalna durağında iniyorsunuz. Buras şehrin diğer bir tarafı. Sanki orta gelirlilerin kaldığı bir mahalle gibiydi. Evler çok tek düze geldi. 
Neyse metrodan çıkınca betro durağınızı arkanıza alın ve dümdüz yürüyün. Halkların kardeğişliği anıtından geçeceksiniz. Solunuzda Dinyeper nehri olacak. Halkların kardeşliği anıtında ateş hala yanıyor ve şehit olmuş insanların isimleri ile onlar için yazılar bulunuyor. 
Aslında hemen solunuzda aşağıda kocaman bir park var diyebilirim.
Pechersk Lavranın yazın nehirden çekilmiş bir fotoğrafını gördüm çok beğendim. Aklınızda bulunsun nehirde gezi yapabilir ve burayı birde aşağıdan görebilirsiniz.

Biz koştur koştur, karanlık olmadan bir iki kızıllık görüntüyelim diyerek buraları epey bir hızlı yürüdük. Sanki metrodan inince 6-7 dk. oradaydık. 

Pechersk - Mağra demekmiş. Lavra da  en üsk kademedeki Mon'lar içn verilen isimmiş. Bu nedenle buranın anlamı Mağralar manastırı olarak geçiyor. 

Toplam 18 kiliseden bunlarda altı tanesi yerin altında oluşuyor. 1051 yılında kurulmuş bir ortadoks kilisesi. İçerisinde mağralar var. Onları ziyaret edebilirisiniz.  Birde yumurtaların bağlandığı bir ağaç var ama neden bağlanıyor anlamadım.

St. Sophia gibi burasıda UNESCO  dünya mirası listesinde. Slav ortadokslar buray ziyaret ettiklerinde hacı mertebesine ulaşıyorlar.

Bu kilise ismini aynı zamanda bulundğu mahalleye de vermiş. Buradan manzara nefis. Aynı zamanda fotoğraflarda da görüldüğü üzere Mother Motherland Kiev heykelini görüyorsunuz. Bizim vaktimiz kalmadığı için onu ziyaret edemedik.  Bu arada heykelin boyu 62 m. bulunduğu kaide ile 102 m. Görüntüsü çok hoş. NY daki özgürlük anıtı nekadar dı acaba???

Neyse gelelim Pechersk lavranın içindeki minyatür müzesine. Sabah erkenden yola düşmeden orayıda ziyaret ettik o nedenle bazı fotoğraflar karlı...:-)

Minyatür müzesinde eserler oldukça ilginç. Mikroskopla görülebiliyor. Şöyle söyleyeyim toplu iğnenin başına satranç takımı yapılmış. Sizvri sineğin iğnesine başka bir eser. İnanılmazdı hepsi. 

Bu artistin ismi Mykola Syadristy.  Şansımıza oradaydı. Aslında bu minyatür müzersinde görevli olan bayanı önce anlatmak istiyorum. Çok sıcak kanlıydı. Türkiye den gelen erkeklerden bıkmış herhalde. Bayan ve Türkiyeli olunca bana nasıl sarıldı anlatamam. O kadar candan dıki en son bana kim bu kadar sıcak sarılmıştı dedim. :-) 

Sevgi ihtiyacımız olduğunu söyledi ve bir fotoğraf çektirdi. Tabiki bu arada bizde Mykola Sydristy ile fotoğraf çektirdik. Yanlış hatırlamıyorsam 72 yaşında. 

26 yıl boyunca dalgıçlık eğitimi almış nefesini tutabilmek için. Çünkü bu eserleri yaparken 6 dk. boyunca nefesini tutuyormuş.  başka türlüsü de mümkün değil. 

Bizim ülkemizide ziyarede gelmiş. Bir sürü ödülü ve madalyası var. Bizim içinde yaptığı bir eserin kartını imzaladı ve birde fotoğraf çektirdi. En altta var. Çok dinçti. Hala daha çalışıyor.

Son olarak, şehrin bir kaç gece görüntüsü ekledim. Çünkü geceleyin binalar aydınlatınca pek bir güzel. Yola koyulalım Lviv'e doğru.




































4 comments:

Mehmet Bilgehan Merki said...

Çok güzeller. Kiev görmeye değer bir kent.

tülin said...

6 dak. Nefes tutmak mi ? Ben okurken daraldim. Guzel yerlerde, guzel insanlar tanimissiniz. Ne mutlu! Bu arada kar bir sehre bu kadar mi yakisir arkadas. Cok begendim.

acupofcaffein said...

@ Mehmet bey,

Evet güzel bir şehir.


acupofcaffein said...

@ Tülin,

Evet yaaaaa. O kadar milimicron eserler ki inanılmaz. Ben çöp adam bile çizemiyorum. O nedenle inanamadım. Değil 6 dk. 10 sn bile nefesimi tutumak istemiyorum...:-)

Çok güzel insanlardı. Gerçekten..

Sevgiler

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html