Friday, November 11, 2016

Odessa- Kiev Yolu

Kiev'e geçmeden önce bir şey belirtmek istiyorum. Blogum kendi kendine benim save ettiğim şeyleri yayınlıyor. Odessa yazımın  google plus da 3 defa yayınlandığını gördüm. Neyse yazımın en güncel hali  saat 17:45 itibariyle tamamlanamış olanıdır. Çok uzun sürdü bu sefer Odessayı yaklaşık oarak 6 saatten biraz fazla zmanda tamamladım. Bu nedenle Kiev'i bölerek anlatacağım.

Odessadan Kieve'e araba yolculuğu yaptığımız için biraz otoyol maceralarımızdan başlayacağım. Öncellikle otoban yolları çok iyi olmasada düzgün.  Yanlız çok asker ve polis var. O nedenle önlerinde geçerken yavaşlamanız gerekiyor.  90 km hızı aşmamanız siz için en iyisi zira ne ile karşılaşırsınız bilmiyorum. Yol boyunca uçsuz bucaksız ovalar göreceksiniz. Buğday tarlaları, mısır tarlaları inanılmaz. Her tarlada her ekinin önnde hangi tohum olduğu ve kalitesinin ne olduğu yazıyor. Genellikle yerli tohumları kullanıyorlar ama dşarıdan da aldıkları tohumlar oluyormuş.

Biraz parası olan benzinci açmış. Bir çok benzin farklı benzin istasyonu göreceksiniz. En güzeli Azerbeycanlı milyarder iş adamının açtığı Socar benzin istasyonları. Rengi beyaz ve mor.  En temiz tuvaletler (duşlu) burada. Yemek çeşitliği açısından da güzel bir menüsü var.  Tavuk döner, et döner ve hot dog.  Et dönerini tattım çok fazla sos koydukları için beğenmedim. Yanlız hotdog epey lezzetli.

Odessa - Kiev arası  aslında 530 km civarında  omasına rağmen yolculuk yaklaşık 7-8 saat sürüyor.  tabi trenle bu yolculuk 10 saat sürüyor. Trenlerin eski ve konforsuz olduğu söylendi. Bilemiyorum ne kadar doğru.
Ancak tren yolu çok güzel. Sürekli köylerin içinden geçiyor.

Köy evlerinin üç gen çatıları ve ufak bahçeleri var. Birde havagazı boruları köylerde sarı ve yer üstünden geçiyor.

Yol boyunca o kadar çok gölet, göl, nehir gördüm ki inanamadım zenginliğe... Türkiye deki tüm su kaynaklarımızın kuruduğunu görünce kıskanmamak elde değil dedim.

Ruslar tarım yapılması için ağaçları kesmişler. ancak tarların arasında ip gibi ağaçlar var. Bunlar hem sınır görevi yapıyor hemde hastalık olursa diğer tarlaya geçmesini önlüyor.

Tarımla ilgili son olarak şunu da belirteyim, nüfus çok yaşlı  bu nedenle çocuk doğrulması teşvik ediliyor. Çocuk doğunca bir kaç dönüm (4 dönüm kadar sanırsam)  arazi veriliyor. Çocuk isterse o araziyi kendi ekip biçiyor isterse tarım şirketlerine belirli bir yüzde karşılığında kiralıyor. Anlayacağınız tarımda devlet yoluyla bu şekilde destekleniyor.


Ukraynanın tüm altı labirent şeklinde kazılmış tünellerden oluşuyor ve bunun uzunluğu 3000 km kadar.  İki genç rehber almadan içeri girmeye kalmış bulunmaları epey zaman almış. Siz siz olun bu yer altı tünellerini gezerken rehber alın...:-)

Gelelim savaş durumlarına. Ukrayna Ruslardan epey çekmiş bir ülke. Sürekli bir savaş halindeler. Ülkenin kuzeyinde soğuk savaş devam ediyor. Ukraynalılar Putinden hoşlanmadıkları için resmini tuvalet kağıtlarına basmışlar.

Ukrayna IMF'e boçlarını ödeyemediği için Amerika tüm borçları üstlenmiş. Tabiki 2012 den itibaren kömür madenlerinin Amerikan şirketlerinin çalıştırması karşılığında.  herşey iyi giderken ta ki Rusyanın Donetsk şehrini bombalaması sonucu kömür madeni işletmeciliği tehlikeye girmiş. Amerikan şirketleri de bu durumdan rahatsız olmuş. Şimdi burada bir türlü savaş var diyelim !!! Aslına bakarsanız bu iki il Ukraynadan ayrılmak istiyor ve Rusyaya bağlanmayı tercih ediyor. Ama gel gelelim para, maden, ticaret herşeye kadir. Zenginler daha zengin olsun diye fakirler ölüyor.


Türk şirketleri ve iş yapan firmalar hakkında söylenecek çok söz var ama........  diyerek tamamlayacağım.

Kievi anlatmaya  başlayacaktım daha ona bile sıra gelmedi.

0 comments:

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html