Monday, March 27, 2006

Sanat Sınavı

Yeni bir kitap aldım. Sanat Sınavı, Ülkü Tamer’in kitabında 666 soru var. Arada sırada kitabı açıyorum ve çeşitli bölümlerdeki soruları okuyorum, bilgi güncelemesi gibi birşey.
Sınava hazırmısınız!!! Elektirikler kesildi çalışamadım yok !!! :-)
Her bölümden bir soru yazıyorum. Cevaplarıda en aşağıda yer alacak. İyi eğlenceler...

İlk soru Sinemadan:
Soru-1 “Sarışın budala” olarak ün yaptı, ama Laurence Olivier’le bile oynadı. Olivier onu “profesyonel bir amatör”olarak nitelendirdi. Kimdi?

Tiyatrodan:
Soru-2
Maria Augusta von Trapp (1905-1987), eşi ve üvey çocuklarıyla bir şarkıcılar topluluğu oluşturmuştu. 1939’da Avusturya’da Nazilerden kaçarak ABD’ye gittiler. Öyküleri Rodgers Hammerstein çiftinin bir müzikaline konu oldu. Sonradan sinemaya da aktarılacak bu müzikalin adı neydi?

Edebiyat:
Soru-3
Leo Tolstoy, Rusya’da bir dergi için yazdığı “tefrika roman’ına Sonu İyi Biten Her Şey İyidir adını koymayı düşünüyordu. Sonradan romanın adını değiştirdi. Ne aptı?

Mitologya
Soru-4
Zeus’un kızlarından birinin annesi yoktu. Bebek olarak değil, büyümüş olarak, zırhlar içinde çıkmıştı Zeus’un kafasından. Sadece Savaş Tanrıçası değil, Kent Trnrıçası olarak da bilinirdi. Kimdi bu Olymposlu? (Latincede: Minerva)

Güzel Sanatlar
Soru-5
Resim tarihinin en büyük sanatçılarından biridir. 19. yüzyılda yaşamış, ömrü boyunca sadece bir tek yapıtını satabilmiştir. Kimdir?

Son soruda Müzik:
Soru-6
Bir 18. yüzyıl yapıtı olan Le Devin du Village adlı tek perdelik operanın yaratıcısı kimdi?

Cevap-1 Marilyn Monroe
Cevap-2 The Sound of Music/Neşeli Günler
Cevap-3 Savaş ve Barış
Cevap-4 Athena
Cevap-5 Vincent van Gogh
Cevap-6 Jean-Jacques Rousseau

1 comments:

Sndrfknella said...

İlk 3'ünü hemen bildim. Mitolojiyle pek aram olmadığı için 4'ü pas geçtim ama Van Gogh'a çok üzüldüm :(

Sevgiler

About

.
 
google-site-verification: google6264df489a134469.html